Palaudu synnytyksestä -verkkovalmennukset

Haluatko vahvistaa kehoasi turvallisesti ja saada lisää jaksamista vauva-arjen keskelle?

Starttikurssi Jatkokurssi
Logo: PowerMamaMoves - värikäs.

PowerMamaMovesin Palaudu Synnytyksestä valmennukset on suunniteltu äitiysfysioterapeutin ammattitaidolla auttamaan Sinua palautumaan raskausajasta ja synnytyksestä järkevästi, nousujohteisesti ja tehokkaasti

Liikunta synnytyksen jälkeen edesauttaa synnytyksestä palautumista. Raskausaikana liikunta vähenee lähes kaikilla naisilla ja synnytyksen jälkeen liikunnan aloittamisen suhteen on usein epävarmuutta, mikä voi johtaa siihen, että liikunnan aloittaminen siirtyy jopa vuosia eteenpäin tai ei uskalleta siirtyä harjoittelussa kevyistä syvän tuen harjoitteista seuraavalle tasolle.

Äidit kärsivät usein alaselkäkivuista, pömppövatsasta, huonosta ryhdistä, lantionpohjan – ja vatsalihasten heikkoudesta sekä virtsanpidätysongelmista. Pitkään on ajateltu, että nämä kuuluvat asiaan synnytyksen jälkeen, mutta totuus on, että kyseessä on kehon toimintahäiriöistä, joita voidaan hoitaa ja ennaltaehkäistä liikunnalla. Keho on luotu liikkumaan ja se ei voi hyvin, jos sitä ei liikuteta.

Miten hyödyt PowerMamaMovesin verkkokurssista?

PowerMamaMovesin verkkokurssit ovat laajimmat äitiysfysioterapeutin tekemät verkkokurssit synnytyksestä palautumiseen

Synnytyksen jälkeiseen aikaan on saatavilla paljon eri verkkokursseja, mutta suurin osa ohjeista on ensimmäisille viikoille ja kuukausille tarkoitettuja kevyempiä harjoitteita. Tämän jälkeen äidit jäävät usein junnaamaan paikoilleen keveisiin harjoituksiin eikä oikein osata edetä järkevästi lihaskuntoharjoitteluun ja raskaampaan liikuntaan. PowerMamaMovesin verkkokursseilla huomoidaan nämä molemmat vaiheet ja pääset järkevästi etenemään kohti vahvempaa ja hyvinvoivaa kehoa. Starttikurssin käytyäsi pystyt siirtymään sulavasti Jatko -kurssille. Mikäli olet kuntoutumisessasi jo siinä vaiheessa, että haluat siirtyä seuraavalle tasolle, voit aloittaa suoraan Jatko-kurssista.

PowerMamaMoves Startti

Oletko synnyttänyt hiljattain (n.0-3kk sitten) ja haluat edesauttaa omaa palautumistasi ja arjen hyvinvointiasi? Haluatko aloittaa harjoittelun turvallisesti ja lempeästi ilman epävarmuutta siitä, että tekisit jotain väärin?

  • Voit aloittaa vaikka heti synnytyksen jälkeen tai vasta myöhemmin, jos et vielä ole aloittanut lantionpohjan ja syvän tuen harjoittelua.
  • Lähdetään liikkeelle perusasioista ja pohjatyöstä, kuten lantionpohjan lihaksista ja niiden treenaamisesta, syvän tuen aktivoinnista ja liikkuvuusharjoitteista. 
  • Harjoittelussa otetaan huomioon lantionpohjan ja keskivartalon lisäksi koko keho. Viimeisen kuukauden aikana aloitetaan myös kevyt lihaskuntoharjoitteluja ja käytämme joissakin liikkeissä vastuskuminauhaa vastuksena.
  • Saat paljon tietoa miksi synnytyksen jälkeen asiat tehdään juuri näin ja opit kuinka voit itse arvioida missä vaiheessa voit siirtyä harjoittelussa seuraavalle tasolle.
  • Jos synnytyksestä on vasta vähän aikaa, kannattaa alkuvaiheen harjoitteissa pysyä pidempään. Jos synnytyksestä on jo joitakin kuukausia aikaa, saatat pystyä etenemään kurssilla nopeampaan tahtiin.
  • Kesto yhteesä 3kk (12vk)
  • Harjoitukset ovat kestoltaan n. 5-20min ja vaihtuvat kahden viikon välein.  
  • Harjoituspäiviä 3-5/vk.
  • Jumpat on ohjattu alusta loppuun saakka eli voit laittaa videon päällä ja tehdä harjoitteet videon mukana.
  • Harjoittelussa tulee varmasti näkymään äitiysfysioterapeutin tarkka ohjaus tekniikan suhteen ja tulet ymmärtämään miksi asiat tehdään juuri näin.
  • Materiaalin käyttöoikeus 1v ostohetkestä
  • Hinta 99e

Kun ostat molemmat kurssit kerralla, saat ne yhteishintaan 168e

OSTA STARTTI

PowerMamaMoves Jatko

Oletko synnyttänyt yli 4kk sitten ja haluaisit kohottaa kuntoasi ilman, että teet hallaa omalle palautumisellesi? Oletko jo aloittanut syvän tuen harjoitteet ja kävelylenkit ja haluat siirtyä harjoittelussa seuraavalle tasolle?

  • Voit jatkaa valmennukseen suoraan käytyäsi Startin tai, kun synnytyksestä on kulunut n.4-12kk ja olet jo omatoimisesti tehnyt alkuvaiheen harjoitteita. 
  • Jatkamme  keskivartalon syvän tuen harjoittelua, mutta otamme mukaan myös isompien lihasryhmien vahvistamisen. Teemme paljon esim.erilaisia kyykkyvariaatioita, niska-hartiaseutua vahvistavia harjoituksia ja core-harjoitteissa siirrymme raskaampiin versioihin. Liikkuvuusharjoittelua emme myöskään unohda.
  • Harjoitteet on suunniteltu vahvistamaan juuri niitä lihaksia, jotka sitä tarvitsevat raskauden ja synnytyksen jälkeen. Jokaisessa harjoitteessa huomioimme myös keskivartalon ja lantionpohjan lihasten vahvistamisen.
  • Harjoittelu etenee nousujohteisesti ja käytämme vastuksena vastuskuminauhaa ja käsipainoja ja/tai kahvakuulaa
  • Kesto yhteensä 3kk/12vk
  • Harjoitukset ovat kestoltaan n. 15-40min ja vaihtuvat kahden viikon välein. 
  • Harjoituspäiviä 3/vk.
  • Sisältää myös treeniohjelman kuntosalille.
  • Jumpat on ohjattu alusta loppuun saakka eli voit laittaa videon päällä ja tehdä harjoitteet videon mukana.
  • Harjoittelussa tulee varmasti näkymään äitiysfysioterapeutin tarkka ohjaus tekniikan suhteen ja tulet ymmärtämään miksi asiat tehdään juuri näin.
  • Materiaalin käyttöoikeus 1v ostohetkestä
  • Hinta 99e

Kun ostat molemmat kurssit kerralla, saat ne yhteishintaan 168e

OSTA JATKO

Käytyäsi molemmat valmennukset, olet kuntouttanut ja vahvistanut itseäsi 6kk ajan. Voit takuuvarmasti paremmin kehossasi ja voit olla tyytyväinen, että annoit itsesi pitää huolta omasta kehostasi ja hyvinvoinnistasi.

VERKKOKAUPPA

Usein kysytyt kysymykset

Starttikurssilla tarvitset jumppamattoa ja joissakin harjoitteissa kevyttä vastuskuminauhaa. Jatko -kurssilla käytetään vastuskuminauhan lisäksi käsipainoja ja/tai kahvakuulaa. Käsipainojen korvikkeena voi käyttää esim. vesipulloja tms, mutta vastuskuminauhaa on hankala korvata millään muulla välineellä, joten on suositeltava hankkia pitkä vastuskuminauha.

Kurssi on rakennettu nousujohteisesti, eli etenee liikkeiden helpoimmista versiosta kohti raskaampia versioita. Verkkokurssin materiaaleissa on infovideot liittyen vatsalihasten erkaumaan, lantionpohjan voimaan ja syvään tukeen. Kun katsot videot ajatuksen kanssa, varmistat että osaat tehdä harjoitteet oikealla tekniikalla ja pystyt itsekin arvioimaan onko harjoite sinulle sopiva.

Kurssi on suunniteltu vahvistamaan kehoa synnytyksen jälkeen järkevästi, mutta tehokkaasti. Sen seurauksena, että harjoittelet järkevästi ja saat vahvistettua kehoasi, kuntoutuu yleensä myös vatsalihasten erkauma ja karkailuvaivat. Samoja harjoituksia verkkokurssin kehittäjä on  käyttänyt vuosia äitiysfysioterapissa asiakkaidensa kanssa ja niiden avulla on saatu kuntoutettua erkaumaa, parannettua pidätyskykyä, vähennettyä selkäkipuja ja niska-hartiavaivoja, löydetty yhteys omaan keskivartaloon ja saatu vahvistettua kokoa kehoa. Erilaisten vaivojen kuntouttaminen on kuitenkin hyvin yksilöllistä ja verkkokurssi ei voi koskaan luvata, että karkailuongelmat loppuisivat tai erkauma kuntoutuisi täysin. Yksilöllinen fysioterapia on usein tarpeen hankalissa lantionpohjan toimintahäiriöissä ja isompien erkaumien kuntoutuksessa.

Kyllä sopii. Starttikurssin harjoitteet ovat hyvin keveitä ja niistä on pelkkää hyötyä myös sektiosynnytyksen jälkeen. Mikäli synnytyksestä on aikaa alle 3vk, tehdään harjoitteet haava-aluetta kunnioittaen eikä lähdetä esim. liikkuvuusharjoitteissa ääriasentoihin, joissa sektioalueella tuntuisi repivää tunnetta. Pidemmän päälle kaikenlainen kehon liike on hyväksi sektioalueelle, koska liike edesauttaa siinä, että arpikudoksesta tulee elastinen ja joustava. Verkkokurssin materiaalissa on myös neuvottu sektioarven käsittely.

Maksuvälineenä käy Smartumin, Epassin, Eazybreakin ja Edenredin liikuntaedut. Etsi sovelluksesta Fysioterapeutti Marjaana Koivuranta, suorita maksu ja lähetä maksusta kuitti sähköpostitse info@powermamamoves.fi. Saat verkkokurssin tunnukset sähköpostiisi 24h sisällä.Huomioithan, että liikuntaetumaksua ei voida palauttaa missään tilanteessa.

Logo: PowerMamaMoves - musta.